2012. szeptember 28., péntek

Réka: If I said, I love you.... (part 2)


Napokig nem beszéltünk. Még csak felém se nézett, pedig össze voltunk zárva. Az egész szünetet egy helyen kellett töltenünk…
A kórházból még aznap kiengedtek. Az osztályfőnököm intézte a papírmunkákat mivel szüleimnek időbe telt volna eljönni. Aznap délután már kicuccolhattam ideiglenes otthonom szobájában amin legjobb barátnőmmel, Christinenel osztoztunk. A pakolás után  csak ültem ágyamon. Nem foglalkoztam semmivel és senkivel. Olyan voltam, mint egy élettelen fa, amit a környezet már nem képes befogadni. Mozdulatlanul bámultam előre. A nap folyamán egyszer sem változtattam pozitúrámon. Annyira nem izgatott semmi , hogy még gondolkozni is elfelejtettem. Úgy éreztem a szívem romokban hever. Pár órával ezelőtti vallomásom döntő volt a harcban. Eldöntötte azt a küzdelmet mi szívem és eszem között zajlott. Aznap este szemhunyásnyit se aludtam … Mióta kijöttem a kórházból a lányok minden nap megkérdezték ’megbántad?’… Nem bántam meg és nem is fogom. Nincs mit megbánnom. Egyetlen szó sem volt hazugság abból amit neki mondtam. Viszont fájt, hogy egy szó nélkül, rezzenéstelen, döbbent arccal hagyta el a termet…
Négy napig voltam magamba zárkózva. A téli gyenge nap világította meg szobánk néhány milliméterét, mely világosságot nyújtott lakhelyünknek. Felültem ágyamon és bámultam ki a fehérségbe. Nem sokkal később mocorgásra lettem figyelmes. Alvótársam lassan kinyitotta szemeit.
- Rory. – lepődött meg Christine, mivel mosolyogtam. Talán az ittlétünk óta először látta ezt a görbét, mely képes elhitetni mindenkivel, hogy a dolgok rendben vannak, még ha az ember belülről romokban hever, darabjaira hullik. – Minden rendben? – kérdezte meg.
- Ühüm.- bólintottam és felálltam. Ágyához sétáltam. Mielőtt bepofátlankodtam volna mellé, megálltam ágya előtt és bevetve kiskutya nézésemet próbáltam rá hatni.
- Hjaa… Na jól van gyere. – megemelte takaróját. – Mitől van ilyen jó kedved? – kérdezte miután kényelmes befészkeltem magam mellé.
- Nem tudom. – mosolyodta el újra. – De úgy érzem ma nem hiába keltem fel.
Még lustálkodtunk egy picit, majd mikor meghallottuk lentről a „REGGELI” szót gyors felrántva a takarót, bukdácsolva lerohantunk az étkezőbe. Az küszöbhöz érve megtorpantam. Eddig négy napig magánszférám falai között gubbasztottam. Csak létszükséglet esetén dugtam ki lábaim, meg a közös programokra mentem el, amikből rendszerint kivontam magam. Azt se tudtam kivel vagyok egy apartmanban, de jobb lett volna ha nem tudom meg. A küszöbön állva arcomról lefagyott a mosoly mikor körülnéztem az étkezőnek kialakított helyiségben…
- Hát te?! – kérdezte meg Sandara  tányérnyi méretű szemekkel engem bámulván.
- Baj ,hogy itt vagyok?!- kérdeztem vissza nem túl kedvesen.
- Rory, gyere , ne foglalkozz vele.- invitált maga mellé Grace.
Leültem. A közelemben barátnőim voltak. Megkönnyebbültem , hogy ők vettek körül. Az asztalnál ült Ő is. ’Ezek szerint egy házba osztottak minket.’- gondoltam magamban A többieket nem mind ismertem. Persze láttam már őket, de a nevét nem mindenkinek tudtam, de amíg ők nem mutatkoznak be különösebben nem is izgat, hogy hívják őket. Ezt eldöntve magamban, befejeztem reggelimet, majd felálltam, megfogtam tányéromat és kivittem a konyhába. …

A nappaliban ültem. Az egész sereg átáramlott az étkezőnek kinevezett helyiségből körém. Furcsa volt, hogy oly sok nap után ennyi ember vesz körül. De szívemet valami melengető érzés vette hatalmába. Nem tudtam mire vélni ezt a reakciót. De pár másodpernyi tétovázás után rájöttem okozójára. Ott ült, még ha messze is tőlem, velem szemben és szemeimbe nézett. Mosolygott. Még hozzá rám. Szeme csillogott, ahogy kipirult arcomat nézte. Még se értettem miért teszi. Hiszen pár nappal ezelőtt elmenekült, szívem ripityára törte, de halvány rózsaszín ajkának íves görbülete képes volt lassan a darabokra hullott éltetőmnek egy kis reményt adni. Reményt, hogy képes lesz újra a régi lenni. Visszamosolyogtam rá. Magam se értem miért tettem, de ahogy szám görbülni kezdett  felállt.
- Hééé. – törte meg az összevisszaságot hangjával. A többiek csak kérdőn néztek rá.- Nem megyünk ki?- kérdezte angyali mosollyal az arcán.
Mindenki egyöntetűen bólintott. A hangzavart felváltotta a csend. A teli szobát meg az üresség. Rajtam kívül mindenki eltűnt. Egytől-egyig. Senki sem volt velem a helyiségben. Tátongó űr volt az előbb még hangzavarban látszó szoba. Lassan trappolások hadát hallottam. Ezek szerint kész vannak. Kimennek és én újra egyedül leszek. Egyedül, mint mostanában mindig. Léptek zavarták meg a melankolikus csendet, amit a szoba árasztott magából.
-Te nem jössz?- kérdezte Christine. A hang irányába fordultam, de mielőtt megszólalhattam volna Linzy és Grace dugta ki a fejét hatalmas mosollyal, választás lehetőséget se adva nekem. Mellém trappoltak majd felrántva kényelmes ülőhelyemből, felráncigálva a szobába csak ennyit mondtak:
- Ezt nem hagyhatod ki.
Ellenkezésemet meg se vártak. Gyors felöltöztettek és lehúztak a lépcsőn, át a bejárati ajtó küszöbön ki a fehérségbe. Feleszmélni se volt időm arra, hogy tiltakozzak. A másodperc töredék része alatt változott környezetem körülöttem. Kint álltam a fehérség közepén, egy önfeledten nevető társasággal magam körül. Megmosolyogtattak engem is , ahogy elnéztem őket, amint egymás képébe nyomják a havat, vagy éppen megdobják messziről a másikat. Mint a öt évesek úgy játszottak, de jó volt őket nézni. Úgy éreztem a hideg ellenére a szívemet megint egy apróbb melegség áradat öntötte el. Kicsivel később, mikor tarkómon éreztem valami hideget én is bekapcsolódtam a játszmába, mindenki nagy meglepetésére. Úgy éreztem most képes vagyok megint olyan lenni , mint régen. Tudok ugyanolyan önfeledten nevetni, ami még szívből is jön. Képes vagyok ugyanolyan idiótán viselkedni, mint régen, mikor még nem szerettem őt, mikor még nem körülötte forgott minden. De jó kedvemet gyorsan el lehetett venni. Szívem bár javult , most még sebezhetőbb volt, mint valaha. Egy véletlen pillanat, egy picinyke rossz lépés, egy elhibázott dobás és egy fájdalmas érintés, melyet nekem végig kellett néznem. A hóban feküdtek mindketten. Sandara, ahogy csak tudta szorította magához a szőke fiút, ki egy cseppnyi ellenvetést nem mutatott. Szívem ami pár órával ezelőtt javulni készült most megint darabjaira hullott. Ott álltam teljesen mozdulatlanul nem messze tőlük. Csak őket figyeltem. Még könnyeim és belém fagytak. Talán a  hideg miatt vagy talán , mert még volt bennem annyi tartás , hogy ne mindenki előtt kezdjen szemeimből ömleni a sós folyadék ezzel kimutatva gyengeségem. Pár pillanat múlva felálltak, leporolták egymásról a havat, majd Sandara a számomra ismeretlenekkel bement a melegséget nyújtó házba. Ma ők feleltek a vacsoráért és idejét látta annak, hogy neki kezdjenek. Grace, Linzy, Christine és Kris maradt csak kint velem a mínuszokban. Legjobb barátnőm, Christine közelembe férkőzve megérintette vállam ezzel visszahozva a jelenbe.
- Rory minden rendben?- tette fel aggódó kérdését.
- Persze – mosolyodtam el még ha ez a görbe nem is szívből jött. – Nem sétálunk egy kicsit? –próbáltam elterelni magamról a témát. Fájt, hogy Krist együtt kellett látnom Sandarával, de ezt előre sejtettem , hogy nem lesz könnyű menet.  Előbbi ötletembe mindenki beleegyezett és nekiindultunk  végeláthatatlan fehérbe öltözött utunknak. Már kellőképp átfagytunk mire sikerült visszaérnünk a melegforrásba. Mindannyian szobáinkba mentünk , hogy hótól átázott ruháinktól megszabaduljunk és végtagjainkat , melyek a hideg miatt alig mozogtak fel tudjuk melegíteni. Lecseréltem ruháimat és egy szál pulcsiban kiléptem a cudar időbe. Gondolkozni akartam. Egyedül szerettem volna lenni és úgy gondoltam erre kint találok alkalmas helyet. Nem tudom mennyi ideje ülhettem kint, de ajtónyitódásra lettem figyelmes.
- Jézusom…Rory, te nem vagy normális. -  a hang irányába fordultam meggyőződni arról ki beszél hozzám, bár ezt a hangot ezer közül is felismerném. Ő állt velem szemben. Mikor halványan, remegő ajkaimmal rámosolyogtam, lábai mozgásnak indultak, majd pár pillanat alatt mellettem termet. Megfogta kezeimet, felhúzott és betámogatott a házba. Az ajtót épphogy be tudta csukni lábaim felmondták a szolgálatot és összerogytam. Leguggolt, szemeimbe nézett majd felállt. Pulcsija ujjába kapaszkodtam és erőtlenül megszólaltam:
- Ne menj… kérlek. – mintha meg se hallotta volna. Kezemet lefejtette ruhájáról és ott hagyott. Bámultam távolodó alakját. Majd éreztem valami nedvesemet arcomon. Kezemet fel se emeltem, hogy megtudjam mi az, mert érintés nélkül tudtam, hogy a könnyeim eredtek el. Halkan sírtam az ajtóban. Nem akartam, hogy bárki is sajnáljon. A padlót bámultam, amire hullottak könnyeim. Lépteket hallottam, melyek egyre közelibbek voltak, majd két láb volt előttem. Nem néztem föl. Féltem, hogy bárki is rájön valamire ha meglátja arcomat most. De nem kellett semmit tennem. Két kéz ért arcomhoz. A hosszú, bársonyos ujjak csikizték átfagyott pirospozsgás arcomat. A kéz tulajdonosa felemelte fejem, hogy szemébe tudjak nézni. Könnyeim belém fagytak mikor megláttam ki az. Visszajött. Takaró volt mellette. Szóval miattam ment el?- tettem fel magamban a kérdést.
- Ne sírj. Kérlek ne…- mondta kérlelőn, megfogta a takarót rám terítette és magához ölelt. Szorított. Fájt, de nem érdekelt. Féltem ha most azt mondom ne szorítson itt hagy. Nem akartam kockázatokba belemenni. Tűrtem ezt az enyhe fájdalmat, mely szívemnek őrült ritmust diktált. – Rory, sajnálom.- fogta meg fejem és még jobban magához húzott. Kezeimet felemeltem. Visszaöleltem. Úgy kapaszkodtam felsőjébe mint ember még soha. Boldog voltam. Nem mondott semmit, de tetteiben tükröződtek szavai. Ölelése miatt testem forróság járta át. Ereimben a vér szélsebesen száguldozott. Szívem rendezetlen tempóban vert. Kezeim remegtek. Könnyeim az öröm miatt hullottak eláztatva felsőjét…majd lazított szorításán… és elengedett. Újra arcomhoz nyújt. Ujjai közé zárta , majd fejét egyre közelebb hozva ajka felavatta ajkam. Csókja követelőző mégis gyengéd volt. Ajkam égett övé miatt. Könnyeim hullása abbamaradt. Kezeim nyakához emeltem, körbefontam őket selymes bőre körül és csökkentettem a távolságot, ami még közénk ékelődött. Mintha megállították volna az időt. Örökkévalóságnak tűnt ez a pár pillanat. Az a pár pillanat, mely képes volt szívem újra rendbe hozni. Az a pár pillanat, mely képes volt újra életet lehelni belém. Kizártam a külvilágot. Nem számított semmi és senki. Most csak Ő meg Én léteztünk…Csókunkat lassan megszakította. Homlokát enyémhez érintette. Nem szólalt meg csak szemembe nézett. Fogva tartott a kékség , ami elém tárult. A kékség, melyet olyan régóta szeretnék a magaménak tudni. Mikor végre képes voltam az előbbi kisebb sokktól megszólalni ennyit leheltem ajkaira:
- 사랑해주세요


------------------------------------------------------------------------------------
(사랑해주세요- szeress)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése